Giancarlo, Macri (2016). Soy un punto. Ilust. Carolina Zanotti, Barcelona: San Pablo, col. Libros cívicos. [46pp]. (ISBN: 978-84-2854-906-6).
Descrición do formato e contido: álbum ilustrado de textos moi sinxelos en negriña e de fácil comprensión polas suxestivas ilustracións. Ten as tapas de cartón, con cantos redondeados e de tamaño 33x24cm. Na cuberta observamos o título no medio dun fondo con puntos brancos e negros e na contra-cuberta, ademais do nome da editorial, podemos ler a frase “Los puntos nos enseñan que un mundo mejor es posible”. As ilustracións orixinais están feitas a man e predominan a cor branca e negra. A páxinas, que son de papel fino, narran a aventura duns puntos brancos e negros que se fan amigos para construír un mundo mellor. O primeiro personaxe que aparece é un punto negro nunha páxina en branco. Este punto ten numerosos amigos, moita comida e diversión, en contraposición co seguinte personaxe que aparece, que é un punto branco que vive nun mundo arrodeado de inxustizas e soidade. A historia comeza cando o punto branco lle pide ao punto negro se pode ir á súa páxina.
Este respóndelle afirmativamente pero, ao non haber espazo para todos, os puntos negros múdanse de páxina para proporcionarlles aos brancos todo o que lles fai falta.
Aínda que pareza unha obra sinxela, ten un gran transfondo e fará que os nenos e nenas comecen a coñecer a realidade a través dunha forma gráfica onde podemos traballar valores como a desigualdade, a amizade e solidariedade. Ademais disto, chama a atención que os de cor branca sexan os que teñen menos privilexios que os de cor negra, xa que na realidade é totalmente ao contrario. Poderiamos facer un obradoiro con relación á inmigración e ás diferentes etnias que podemos atopar nunha aula de Educación infantil e traballar cos nenos e nenas a importancia de respectarnos, compartir, axudar aos demais, independentemente da cor da nosa pel, do noso sexo, do noso idioma, da nosa clase social e da nosa ideoloxía. Como probablemente na nosa aula existan diferentes culturas, podemos facer unha tarde de convivencia ao mes onde cada neno ou nena e algún membro da súa familia nos fale dalgunha tradición do seu país, traía algunha comida típica, etc.
Recursos de interese:
• Audioconto: https://www.youtube.com/watch?v=fyRpTVucUo8
• O conto narrado en Linguaxe de Signos polos
alumnos/as de 4º de Educación Primaria do CEIP Ponce de León. https://www.youtube.com/watch?v=NcYX7O4Vz58 (consultado
o 05/04/18)
Pareceme un libro que a pesar da súa sinxeleza ten un gran trasfondo no que se tocan temas tan importantes como a diversidade ou a amizade. Por último, creo que o último recurso é una mostra máis de diversidade cousa que debemos potenciar cos nosos pequeño alumnos.
ResponderEliminar