Canosa, María (2016). O libro dos medos. Ilust. Olaya Naveira. Santiago de Compostela:
Bolanda, [42 pp.]. (ISBN:978-84-617-4510-4).
Descrición do formato e
o contido: álbum ilustrado
de cartoné,de carácter poético e cunhas dimensións de 21,5x27 cm. Na cuberta
aparecen un neno e unha nena abrazados e sorrindo sentados no brazo dunha
figura abstracta que podería ser o medo. Na contracuberta atópase a mesma
figura abstracta erguida a carón do mesmo cativo, cun saco que podería
representar os medos. Nas primeiras gardas aparece un can que busca a
complicidade dunha nena que está chorando para xogar. Nas gardas traseiras
atópanse dúas nenas felices mentres debuxan, máis un mexacán que acompaña á protagonista
durante a historia; un posible significado deste símbolo é que axuda a
protagonista a espantar a medo cada vez que sopra os seus pistilos. O seu
contido divídese en cinco bloques cuxo elo son os medos infantís, nuns casos, a
elementos da contorna asociados coa noite, noutros casos aos animais, aos
médicos, pallasos e a seres simbólicos. Antes de comezar cada secuencia, hai
dúas follas de transición nas que aparece unha mancha negra (que fai referencia
ao medo), unha nena (que semella facer fronte aos seus medos) e unha estrofa dun
poema de diferente autores galegos acorde á temática que se traballa en cada
bloque.
Potencialidades: A principal potencialidade é traballar os medos dos cativos/as, á vez que se lle dan estratexias para poder ser
superados. Nun primeiro momento, podemos preguntar a que lle teñen medo;
despois leriamos o libro e, a medida que se vai contando, poderiamos
preguntarlles se eles/as tamén lle teñen medo ao mesmo que o que acontece na
historia. Sería oportuno ter mexacáns para todos os nenos/as e así utilizalos
coma a protagonista do libro, para liberarnos dos nosos medos.
Por tratarse dun álbum poético permite aos nenos/as
achegarse ao xénero literario da poesía, algo máis esquecido na literatura
infantil. Este carácter da obra facilita traballar a rima e o xogos de
palabras. Ademais a estrutura dos diversos poemas que o compoñen axudan a que os
nenos/as os memoricen e poidan afrontar os seus medos ao recitalos ou
recordalos. Así mesmo, ao ser pezas breves e sinxelas fáciles de memorizar,
posibilitan desenvolver habilidades de expresión (mellorar a súa pronunciación
e vocalización) e comprensión oral (adquisición de novos conceptos e
vocabulario).
Recursos:
Díaz, A. (2018). Bibliopazos.
Recuperado de https://bibliopazos.blogspot.com.es/2018/01/o-libro-dos-medos.htmla a 2 de Abril do 2018.Recensión do
libro.
Villar,H. (2016). Caderno da crítica. Recuperado de https://cadernodacritica.wordpress.com/2016/12/29/o-libro-dos-medos-de-maria-canosa/ a 2 de Abril do 2018. Recensión do
libro.
Sitio web do libro recuperado de http://www.bolanda.es/olibrodosmedos/ a 2 de Abril de 2018.
Ningún comentario:
Publicar un comentario