mércores, 21 de marzo de 2018

Otra Cosa



Cave, Kathryn (2003). Otra cosa. Ilust. Chris Ridell, trad. Rita Schnitzer Loeher. Barcelona:
Ediciones Elfos, [25 pp.]. (ISBN:84- 8423-152-6).

Breve descrición do formato e contido: álbum ilustrado. A imaxe que se nos mostra na cuberta é a mesma que aparece na portada -o noso protagonista sentado nun sillón-. Nas gardas aparece unha cor escura, que é a cor de Otra Cosa, que representa esa diferenza co resto dos animais; e tamén atopamos unha cor máis clara, que simboliza a todos aqueles que non se relacionan con el. Algunhas imaxes son a dobre páxina. Tamén aparecen ilustracións que están divididas dentro da mesma páxina, pero que gardan unha relación entre elas. En canto o texto, ás veces está dentro da imaxe e noutras está fóra dela, en ocasións mesmo nun cadro a parte desta á que se refire, pero a excepción disto, o texto garda unha profunda relación coa ilustración que se nos está a mostrar. Existen dúas voces nesta historia: a do narrador e a dos protagonistas. A letra na que aparece as intervencións destes dous compoñentes do volume é a mesma, a excepción de cando o narrador nos presenta ao protagonista principal, xa que escribe o nome deste en letras maiúsculas. O narrador conta a historia e introduce aos personaxes, mentres que os protagonistas interveñen para dialogar entre eles e mostrar as súas consideracións. A historia xira en torno de Otra Cosa  que non é aceptado polo resto de animais por ser diferente a eles. Por último, neste apartado, debemos destacar que este libro foi premiado co “UNESCO Prize for Children's and Young People's Literature in the Service of Tolerance”.

Potencialidades educativas: a maior potencialidade deste libro é a educación en valores. Isto é unha lección de tolerancia e aceptación para facernos ver de que todas as persoas, xa sexa polas súas características físicas ou por calquera outra cousa, somos diferentes. Poderíamos utilizalo en casos  onde haxa un neno doutra etnia, ou mesmo un alumno que teña calquera tipo de discapacidade. Este asunto é máis fácil de tratar e tamén é máis sinxelo de comprender coa presenza de animais, como é o caso deste volume, xa que se intenta eludir unha posible identificación excesiva cos personaxes humanos. Por último, cómpre dicir que as emocións están presentes neste libro, e é primordial facerlle ver aos máis cativos cales son as accións que debemos evitar para que os outros nenos non estean tristes e desolados.

Recursos de interese:
- Curtametraxe “For the Birds” de Disney Pixar para educar en valores:
       https://www.youtube.com/watch?v=pWIVoW9jAOs (Consultado o 02/03/2018).

Ningún comentario:

Publicar un comentario