Del Río,
C. e Gil, Mª J. (2004). O valor da amizade.
Ilust. Carmina del Río. A Coruña: Baía Edicións, col Laura e
compañía nº 9. [31 pp.]. (ISBN: 849612864-4).
Breve descrición do formato e
contido da obra: Libro
ilustrado en forma cadrada
cunha dimensión de 20x20
cm. As
páxinas son de papel normal
a excepción das
tapas
que son de
cartón brando.
Na cuberta
podemos observar a Laura,
Uxío e Inés, tres dos personaxes da historia, sobre un fondo azul
cunha lúa ó
seu carón representando a
noite. Na páxina número
cinco aparece unha fotografía de todos/as os/as personaxes co seu
nome debaixo para que os/as poidamos coñecer antes de comezar a ler
a historia. Trátase dun
libro que mantén a mesma estrutura ao longo do desenvolvemento da
obra. En canto ilustracións,
abarcan a totalidade das dúas páxinas, tanto as pares coma as
impares. Estas imaxes son debuxos animados que están representados
con cores chamativas có obxectivo de chamar a
atención dos/as máis pequenos/as.
O
libro narra a
historia dun grupo de amigos que están planeando qué facer na
fin de semana. A maioría dos membros do grupo decidiron facer unha
carreira de sacos, mentres que outro compañeiro propuxo
facer unha visita a un bosque. Como ninguén apoiou esta idea,
enfadouse e decidiu facer a visita él só. Posteriormente, os seus
amigos/as
enteráronse
de que se había perdido no bosque e decidiron xuntarse todos/as
para ir a buscalo. Cando o
atoparon abrazárono e éste díxolle aos seus compañeiros que tiña
moita sorte de ter amigos/as coma eles/as xa que sempre
estaban ó seu
carón cando o precisaba.
No
transcurso da obra, podemos observar que se fai
unha distinción entre as
cores empregadas
para representar o día, que son máis claras,
das
que se empregan para representar a
noite, que son máis escuras.
Ademais, nas partes da noite aparece sempre un elemento
característico
da mesma que é a lúa. A
expresión do rostro
dos personaxes permítenos coñecer de contado os diferentes estados
de ánimo nos que se atopan en cada momento aparecendo, a maioría
das veces, cun sorriso como símbolo de felicidade. Ademais,
todas as imaxes están relacionadas co que di o texto, facilitando a
súa comprensión. En relación ó texto, atópase escrito en letra
manuscrita e incorporan diálogos entre os/as personaxes para
facilitar a comprensión dos
mesmos. O texto aparece sobre as imaxes das páxinas pares, repetindo
esta mesma estrutura ata o final da obra. Finalmente,
na derradeira páxina atopamos unha serie de preguntas que se lle
poden facer aos nenos/as.
Potencialidades:
Este libro ten un dobre obxectivo; en
primeiro lugar, pretenden motivar aos nenos/as para que adquiran
hábitos de lectura grazas a súa presentación atractiva,
caracterizada por uns textos sinxelos e uns
debuxos cheos de tenrura que
axudan a comprender a historia que se está narrando.
O texto está escrito en letra manuscrita
para que lles sexa máis doado de recoñecer
as grafías. A estrutura e disposición do texto servirá para
facilitar a asociación memorística dos/as nenos/as contribuíndo á
aprendizaxe da lectura. En segundo lugar,
mediante a
lectura da obra,
preténdese
fomentar unha serie de valores primordiais para a convivencia e a
sociabilidade. Grazas a este libro, os/as
nenos/as poden coñecer da man dos personaxes cal é o valor da
amizade, demostrando que os/as verdadeiros/as amigos/as son
aqueles/as cos que pasas momentos moi divertidos pero tamén son
os/as que están ao teu carón cando verdadeiramente os/as precisas.
O libro recolle temas dos eixos transversais que a escola ten que
traballar e, pódese empregar
como unha ferramenta de aula para reforzar e ampliar estes contidos.
Trabállanse aspectos do currículo como o
son a cantidade,
que aparece referida en termos como pouco
ou moito; coñecen diferentes elementos do contorno próximo como o
son os troncos ou regatos que pode haber nun bosque. Ademais, tamén
nos permite traballar o concepto de día fronte o da noite,
representando o
día con cores máis claras e a noite con cores
máis escuras e un elemento característico da mesma que é a lúa.
Finalmente, o libro vai acompañado dun
cuestionario para realizar despois da lectura, có
obxectivo de reafirmar a observación e comprensión á vez que se
potencia a
expresión oral.
Recursos:
- Soulyluveful. (2012). Somos amigos cantajuego. Recuperado de: https://www.youtube.com/watch?v=VxCvJ-qgy1I (consultado o día 08-04-18).
Ningún comentario:
Publicar un comentario