Viana, M. (2004). Os
tres amigos. Ilust. Xan López Domínguez, trad. Ignacio Chao.
Pontevedra: Xerais, col Paseniño. [22 pp.]. (ISBN: 84-9782-153-X).
Breve descrición do formato e
contido da obra: Libro
ilustrado cunha dimensión
de 19x17 cm. As
páxinas son de papel normal
a excepción da cuberta que é
de cartón. Na
cuberta,
aparecen a fada e a anguía que son dous
dos personaxes principais da historia sobre un fondo de cor azul
escura.
Na contraportada, podemos
visualizar todos os títulos
da colección e tamén un debuxo dunha anguía que vai aparecer en
todas as páxinas impares. Trátase dun libro que mantén a mesma
estrutura ao longo do desenvolvemento da obra. Por unha banda, nas
páxinas impares atopamos un breve texto, xeralmente dunha ou dúas
liñas, que aparece escrito tanto en letra minúscula na parte
superior da páxina e en maiúscula na parte inferior e, no centro da
mesma
atopamos
un debuxo dunha anguía que cobra animación ao pasar as follas de
corrido. Por outra banda, nas páxinas pares podemos ver diferentes
ilustracións
que nos axudan a aclarar o contido do texto. Con respecto ao texto, é
de tipo poético buscando ao longo da obra a rima que
vai ser consonante. En canto
ás ilustracións,
estas
ocupan a totalidade da páxina e están representadas con cores
apagadas como diferentes tons de grises, marróns, laranxas, cun
maior dominio de azuis a
excepción da balea que é de cor vermella, branca e azul sendo
estes tres cores os
que máis chaman a atención en toda a obra.
Ao longo das súas páxinas,
nárrase a historia dunha fada e dunha anguía que lle gustaba ir ó
mar a xogar. Un día, no seu paseo polo mar, atopáronse cun golfiño
e fixéronse os tres amigos. Como o golfiño coñecía moi ben o mar,
ofreceuse a ensinarlle os diferentes animais e as moreas de cousas
que se poden atopar no seu interior.
Potencialidades:
Con este libro favorécese a introdución
dos/as nenos/as no xénero da poesía xa que se trata dunha historia
que está narrada buscando a rima continuamente, aspecto
que lles chama a
atención e os/as anima a seguir lendo.
Ademais, estamos ante un libro interactivo
que ten como obxectivo fomentar o hábito da lectura chamando a
atención dos máis pequenos/as cás diferentes imaxes que lle axudan
a comprender a historia que se está narrando. En relación á imaxe
das páxinas pares, a través da mesma preténdese potenciar, por
unha banda, o desenvolvemento cognitivo mediante a experiencia ao
poder visualizar por eles/as mesmos/as que a imaxe se move ao pasar
as páxinas moi rápido e, por outra banda, a motricidade fina ao
practicar esta técnica para poder observar a imaxe moverse. O
alumnado pode seleccionar a modalidade de texto que prefira e lles
sexa máis sinxelo para ler, ou en minúscula ou en maiúscula,
fomentando o desenvolvemento da súa autonomía. A través da
historia que se narra, foméntase o valor da amizade xa que
divertíndose os tres personaxes descobren os segredos que agocha o
fondo mariño. Ademais, introduce aos máis pequenos/as no mundo
mariño comezando a ensinarlle os diferentes animais que se poden
atopar, como por exemplo, baleas, polbos, etc. A través da obra,
podemos traballar diferentes aspectos do currículo, destacando a
área de coñecemento do contorno xa que grazas aos tres personaxes
podemos coñecer os diferentes elementos que conforman o mundo mariño
sendo este parte do seu entorno. Para
rematar, hai que destacar o final aberto da
historia que axuda a estimular a imaxinación e creatividade dos/as
máis pequenos/as ao deixar que eles/as mesmos/as imaxinen outras
cousas que se poden encontrar no fondo mariño. Grazas a este final
aberto, pódese realizar unha asemblea na aula onde cada un/unha
exprese as diversas opinións que teña, axudando a estimular a súa
expresión oral.
Ningún comentario:
Publicar un comentario