Canals,
M. (2014). A superheroína supersónica. ilust. Aguilar. Coruña: Baía
Edicións, [32 pp.]. (ISBN: 978-84-9995-133-1).
Breve descrición do formato e contido da
obra: libro ilustrado de 16 x 22,5 cm, encadernación de cartolina
con lapelas dobres. Formado por 32 páxinas con ilustracións a toda páxina e cuxa
perspectiva predominante é a de primeiro plano. Na cuberta pódese observar a
unha nena que aparentemente foxe dunha sombra e se dirixe ao interior do libro.
O xénero literario desta obra é de tipo narrativo. Nela cóntase unha historia
da vida cotiá: Ana era unha nena
que xa levaba tres días soñando co monstro da noite. Sempre que se lle aparecía
ía correndo á habitación dos seus pais e acababa durmindo a carón da súa nai.
Ao terceiro día súa nai díxolle que pensara en alguén que fora moi forte. Tan
forte que fora capaz de combater o monstro do sono. Ela díxolle que a heroína
supersónica era capaz de voar porque tiña ás vermellas, que tiña moita forza
nos puños e que sacaba luz polos ollos. Ao cuarto día Ana espertou emocionada á
súa nai coa noticia de que a heroína supersónica combatera ao monstro; tamén lle
dixo que cando a heroína a vira no soño, ela puido recoñecer a cara da súa nai.
A historia remata vendo pechar a nai de Ana o armario onde había
misteriosamente unhas ás vermellas.
Potencialidades
educativas: recoñecer e saber
expresar as emocións e sentimentos é moi importante para o desenvolvemento dos nenos
e nenas durante a infancia, especialmente entre os dous anos e medio e os oito
anos. Arredor dunha historia na que Ana ou o seu irmán, Xabier, pasan por algún
tipo de aventura, recoñeceremos, aprenderemos e levaremos á práctica todo tipo
de emocións e sentimentos.
Esta obra forma parte dunha colección de
nove libros nos que se traballan as emocións e sentimentos, como por exemplo a
dor que experimentamos ante a morte dun ser querido, a rabia cando nos
enfadamos, a alegría se estamos contentos, a tristeza ante unha situación
anómala, o medo á escuridade, a preocupación cando non podemos solucionar un
problema, entre outras. Na parte final, cada libro presenta unhas actividades
dirixidas ao lectorado máis novo para que aprenda a medir o conflito no que se
atopa, e saiba entendelo e solucionalo.
Recursos:
· Ruiz,
C. La
Superheroína Supersónica.
Enlace: https://www.youtube.com/watch?v=TjtM_xE0IEQ (Consultado 21/02/18)
· Sánchez,
C. (2015) Club de lectura: La
superheroína supersónica. Enlace: http://www.bienvenidamama.es/2015/07/la-superheroina-supersonica.html (Consultado 24/02/2018)
Ningún comentario:
Publicar un comentario