Jeffers, Oliver (2005). Perdido?. Ilust. do autor, trad. Laura
Sáez, Mónica Pazos e Saleta Fernández. China: Patasdepeixe, [38 pp.] (ISBN:
978-84-936842-1-1).
Descrición do formato e
contido da obra: álbum ilustrado de forma cadrada e de
tapa dura e grosa. A cuberta e a contracuberta compóñense dunha imaxe formando
unha única unidade. Na cuberta aparece a imaxe dos protagonistas con dous dos
obxectos representativos da obra, o paraugas e a maleta, e cada un deles
observa cara ao lado oposto: o pingüín representando o perdido que se atopa e o
neno orientándonos e incitándonos a descubrir a historia. As gardas son de cor azul representando deste xeito a
cor do mar e antes da portada podemos atopar unhas segundas gardas onde aparece
a imaxe da maleta. Na portada obsérvase a ilustración dos dous protagonistas
paseando preto do mar simbolizando o gratificante da súa compaña. Xa no
interior preséntanse ilustracións en ambas as caras, algunhas delas formando
unha unidade e outras independentes,
acompañadas de pouco texto. Podemos atopar elementos simbólicos coma o
movemento, sobre todo naquelas imaxes onde se representan as ondas do mar. Nesta
obra narrativa sobre a amizade, a
soidade e a tristeza, nas ilustracións
coloridas predominan os azuis, o branco e o vermello e os personaxes teñen formas redondeadas, o que lles imprime un
aspecto entrañable e tenro. O contido da obra conta que un día calquera na porta da casa dun
rapaz aparece un pingüín perdido. O neno ao velo só e triste decide axudalo
para devolvelo á súa casa. Primeiro intenta descubrir de onde veñen os pingüíns
e despois buscar a formar para devolvelo ao seu fogar. Durante a longa viaxe
fanse moi bos amigos e cando chegan ao seu destino despídense para emprender os
seus camiños por separado. O neno durante a viaxe de volta dáse conta de que
bota de menos o animal e regresa a buscalo.
Potencialidades
educativas: con esta obra podemos
traballar a amizade xunto cos sentimentos e necesidades dos demais, xa que en
todo momento o neno protagonista empatiza co pingüín e non para ata conseguir
axudalo. Deste xeito poderiamos explicar o significado da amizade verdadeira.
Tamén podemos traballar as segundas oportunidades, arranxar aquelas situacións
que ata un momento preciso non nos deramos conta. É unha gran ferramenta para
poder traballar as emocións, en especial a soidade e a tristeza, e ser capaces
de poñerse no lugar dos demais, intentando axudalos en todo o que estea nas
nosas mans.
Recursos de interese:
Un recurso interesante da obra pode ser a película creada polo StudioAKA. No enlace seguinte atopamos o tráiler da película https://www.youtube.com/watch?v=IwwrrZnmCb0 (visto o 24-02-2018) recollido na conta de Youtube de TheCGBros e nestoutro enlace podemos mercar o filme https://itunes.apple.com/gb/tv-season/lost-and-found/id462247460 (visto o 24-02-2018).
Un recurso interesante da obra pode ser a película creada polo StudioAKA. No enlace seguinte atopamos o tráiler da película https://www.youtube.com/watch?v=IwwrrZnmCb0 (visto o 24-02-2018) recollido na conta de Youtube de TheCGBros e nestoutro enlace podemos mercar o filme https://itunes.apple.com/gb/tv-season/lost-and-found/id462247460 (visto o 24-02-2018).
Outro recurso interesante é o vídeo seguinte, que consiste nunha
musicalización do conto levada a cabo nun colexio fóra de España e recollido na
conta de Youtube de Aníbal Vera https://www.youtube.com/watch?v=0IkC0JFOZok (visto o 24-02-2018).
Por último, existe outra proposta que é unha curtametraxe obra levada a
cabo por alumnado da Academia de Ciencias e Artes Cinematográficas do Pobo
Rural de Contreras pertencente á Universidade Nacional Autónoma de México
recollido na conta de Vimeo pertencente a Pedream https://vimeo.com/6809334 (visto o 24-02-2018).
Ningún comentario:
Publicar un comentario