Lammers, Pim (2018). O año que é un porquiño. Ilust. Milja Praagman. A Coruña: Hércules de
Ediciones, [32pp.]. (ISBN:978-84-947770-0-).
Breve
descrición do formato e contido da obra: álbum ilustrado de tapa dura cunhas dimensións de 26,5 x
20,5 centímetros. Na cuberta pódese ver un año branco cun pequeno trevo verde
de catro follas na cabeza, apelando directamente ao lector, nun fondo marrón
con pinceladas rosas que fan referencia ao barro no que veremos máis tarde que
xogan os porcos. A cor das letras xoga co branco dos años e o rosa dos porcos.
En canto á tipografía, cambia nos termos "año" e "porquiño"
avanzando a problemática coa que nos atoparemos no texto e ao cambio ao que o
protagonista presentará. No que se refire á contracuberta, aparece nun fondo
azul a figura dun porquiño nas costas mirando unha bolboreta. En canto ás
gardas, estas son monocromáticas cun ton rosa que alude ao porquiño. Na portada
do libro aparece unha vista que se usará como símbolo e metáfora da
transformación que o protagonista sufrirá, anticipando ao lector o que vai
pasar dentro da historia. As ilustracións son de continuidade. Nas primeiras
páxinas verá o binomio existente entre a forma de vida dos años e os porquiños
mediante zonas diferenciadas (as ovellas nas páxinas de esquerda e os porcos na
dereita), tonalidades (os porcos no barro marrón e as ovellas na herba verde) e
comportamento (mentres que os porcos queren cubrirse de barro, as ovellas teñen
unha actitude máis ordenada e tranquila). A historia caracterízase por
ilustracións moi simples cun gran contraste cromático. En canto ao texto,
caracterízase pola súa brevidade e sinxeleza, xa que se utilizan catro frases
curtas nas páxinas para acompañar e orientar a interpretación do lector.
Potencial
educativo: esta historia,
ademais de ser un elemento lúdico, afecta á educación emocional dos nenos.
Comezando co problema dun porco, cuxo exterior é dun año, centrarémonos en
valores como a tolerancia, a empatía, a aceptación do ser e do outro mentres
abordamos cos nenos o problema da identidade sexual e o bullying dun xeito moi sinxelo e comprensible para a infancia. A
través do uso de figuras de animais coñecidas polos nenos motivaremos ao
pequeno lector a entrar neste libro e empatizar co personaxe principal. A
través do grupo de años e porcos podemos realizar unha lectura crítica cos nenos
e nenas na que analizar o comportamento de ambos os grupos cando o año
supostamente non actúa de forma esperada e di que é un porquiño. A través deste
álbum ilustrado afírmase a aproximación e normalización desde a primeira
infancia a un tema moi complexo como a identidade persoal. É importante que os
nenos entendan que cada un é o que senten, que hai persoas que nacen nun corpo
que non lles corresponde e, como os personaxes do campesiño e do veterinario,
deben actuar de acordo co principio de tolerancia e respecto polos outros.
Recursos de interese:
Parécenme
de grande interese os seguintes contos relacionados coa temática de O año
que é un porquiño.
- · Kilodavis, Cheryl (2015). Mi princesito. Ilust. Suzanne Desimone. Barcelona: Bellaterra, (32pp.). (IBSN: 978-84-7290701-0-).
- · Walton, Jessia (2017). Ahora me llamo Luisa. Ilust. Dougal MacPherson. Valencia: Algar Editorial, (40pp.). (ISBN: 9788491420521).
Outra obra que me paréceme moi interesante para traballar estas temáticas é Rojo. Historia de una cera de colores de Michael Hall.
ResponderEliminar